• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 5000,21%5 757,54
  • DOW 300,76%42 497,66
  • Nasdaq −0,01%18 188,67
  • FTSE 1000,51%8 326,78
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,29
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 5000,21%5 757,54
  • DOW 300,76%42 497,66
  • Nasdaq −0,01%18 188,67
  • FTSE 1000,51%8 326,78
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,29
  • 20.01.15, 15:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõte meelitab Tallinna sadakond lennukit

Lennukite värvimisteenusega mais alustav Magnetic MRO teenindab Tallinnas ligi sadat lennukit eri riikidest.
Lennukihooldus Magnetic MRO angaaris Tallinnas.
  • Lennukihooldus Magnetic MRO angaaris Tallinnas. Foto: Magnetic MRO
„Enamik meie kliendibaasist saabub Tallinna Lennujaama just hooldusse, teisisõnu: lennuk ei saabu siia regulaarlennuga seoses. Ehk ekspordiartiklina on tegemist väga olulise teenusega,“ ütles Magnetic MRO operatiivjuht Risto Mäeots. Mullu saabus ettevõtte teenust tarbima umbes 90 Boeing 737 ja Airbus 320 tüüpi lennukit.
Peamine kliendibaas asub Mäeotsa teatel 2,5 lennutunni kaugusel – Skandinaavias, Balti riikides, Euroopas, Venemaal ja endistes SRÜ riikides. Lennukid saabuvad Tallinna spetsiaalselt hooldamiseks, mitte regulaarlendudega seoses, mistõttu on ettevõtte operatiivjuhi sõnul hooldusbaasi kaugus ja kohapealsete teenuste valik määrava tähtsusega. See on ka üks põhjusi, miks alustatakse lennukite värvimisega.
Teenust kontrollitakse proovitöödega
„Iga lennuki siiameelitamine on üsna suur töö. Üha tihedamini kohtame hanketingimusi, kus hoolduse ja värvimise üheaegne olemasolu tõstaks oluliselt konkurentsivõimet,“ selgitas Mäeots. Kaotatud hangetest tõi ta näiteks lennufirmad EasyJet ja Norwegian, samuti lennukite liisingfirmad, kus vajatakse iga lennuki omanikuvahetusega seotud värvilahendusi.
Uusi kliente leitaksegi peamiselt hankeid võites. Lennufirmad teevad ise valiku, millistele hooldusettevõtetele oma hankekutse saadavad. Mäeots rääkis, et kasutatakse ka sellist meetodit, kus lennufirma saadab näiteks kaks lennukit ühte hooldusettevõttesse, kaks teise firmasse ja nii mitmesse erinevasse.
„Otsus järgnevate aastate kohta tehakse nimetatud proovitööde põhjal. Viimasel ajal on seda lähenemist üha rohkem hakatud kasutama, sest ainult sedasi näeb, kas hooldaja lubadused hinna, töö kiiruse ja kvaliteedi koha pealt peavad paika. Nii hooldame praegu näiteks Austrian Airlines lennukeid – suutsime edukalt läbida kliendi katse erinevate hooldajate vahel,“ kirjeldas operatiivjuht.
Angaar on juba välja müüdud
Magnetic MRO püsikliendid on lisaks Austria lennufirmale ka lätlaste airBaltic ja SmartLynx Airlines ning kohalik Estonian Air. Hooldustöid on ettevõte teinud veel Skandinaavia suurimale lennufirmale SAS, brittide easyJetile ja Iiri odavlennufirmale Ryanair.
Värvimisteenuse lisandumisega klientide arvu hüppelist kasvu Mäeotsa sõnul ei oodata, sest värvima hakatakse olemasolevas angaaris, mis on juba praegu n-ö välja müüdud. Küll aga rõhutas ta, et uus teenus on oluline lisandväärtus. „Järjest levinumaks on kujunenud hanked, kus võitja otsustab see, kes suudab pakkuda laiemat teenuste portfooliot. Näiteks on turul hetkel üks lennufirma, kes oma lennukipargis soovib värvida 30 lennukit, ja kui juba värvimisse lennuk saadetakse, siis tellitakse ka teisi töid,“ lausus Mäeots.
Edukas värvimisprojekt tekitab juurde umbes 12 täistööajaga töökohta.
Tallinnas paiknev Magentic MRO sündis Air Maintenance Estonia kaubamärgi ja strateegia muutmise tulemusena. Air Maintenance vahetas nime mullu septembris. Toona teatas ettevõte, et alustab uue strateegiaga, et pakkuda tehnilist tuge lennuliinidele, lennukiomanikele ja edasimüügipartneritele ning arendada lennukite hooldus- ja remonditeenust ja laieneda uutele turgudele.
Ettevõtte peakontor ja angaarid asuvad Tallinnas, laod on Iirimaal ja hulk kontoreid üle Euroopa. Magnetic MRO enamusaktsionär on riskikapitaliinvestor BaltCap, mis investeerib kasvule suunatud ettevõtetesse Balti riikides. Omanike seas on ka kaks Küprose ettevõtet: Sasmex Investments Limited ja Tiaravia Services Limited.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:37
Eestlased ei ole altid oma raha pealt intressi teenima
Eesti hoiustajad on Läti ja Leedu omadest tagasihoidlikumad. Kui meil on keskmine hoiuse suurus 8000 eurot, siis Leedus on see summa 12 000 ja Lätis 20 000 eurot, kommenteerisid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja äripanganduse juht Aimar Roosalu raha kogumise mustrit.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele